Fokusera rätt för resultat

Fokusera rätt för att optimera din kost! Det gäller både dig som tänker idrottsnutrition eller kost för prestation och dig som vill förändra din vikt.

En viktig del i ett möte med en ny kund hos oss som kommer hit för kostrådgivning är att uppmärksamma i vilket steg de befinner sig, dvs vad är redan gjort/i balans, och vad bör vi fokusera på för att optimera resultatet med hjälp av kosent (och träning)? 

Med andra ord - det är onödigt att köpa dyra kosttillskott som lovar mycket om du inte först har grundläggande koll och ordning på ditt enegiintag (totala kaloriintaget) och hur du tajmar och fördelar intaget av kolhydrater, fett och protein.

1️⃣ TOTALT - Matcha ditt dagliga energibehov 2️⃣ MAKRO - Optimerad andelen kolhydrater/fett/protein 3️⃣ TIMING - Ät rätt mängd vid rätt tillfälle 4️⃣ KOSTTILLSKOTT - Om det behövs, när det behövs

Laurent Bannock illustrerar det på ett bra sätt i den här bilden:

Eller den översatta (lite färggladare) versionen av oss nedan:

Åt vilket håll pekar din pil? Dags att förändra riktning? 🔃 Vi hjälper dig gärna, hör av dig så kikar vi över var du befinner dig och hur du bäst går vidare för att nå ända fram!

/Josefine, Leg Dietist och Idrottsnutritionist

Senaste inlägg
Arkiv

IDROTTSDIETISTEN

IDROTTSDIETISTEN

Josefine Dahlqvist

Leg. Dietist och Personlig Tränare

Theres Svenssons Gata 13

417 55 Göteborg

info@idrottsdietisten.se

Tel: 0733-70 39 23

  • LinkedIn Black Square
  • Instagram Black Square
  • facebook-square

LÄS MER I BLOGGEN

KONTAKTA OSS!

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now